Arranca el Voluntariat Mediambiental de Petrer

Un any més comença el voluntariat Mediambiental. Activitat amb una tradició de més de dues dècades i que es desenvolupa durant el mes d’agost. Enguany el voluntariat comptarà amb 20 places en total, repartides 10 places per quinzena. Com a novetat pel que fa a altres anys, els participants, que hauran de ser majors de 16 anys, podran apuntar-se amb flexibilitat per setmanes o dies. El termini per a inscriure’s comença dijous que ve 6 de juliol i haurà de formalitzar-se en la Regidoria de Medi ambient.

L’edil de Medi ambient, Silvia Rodríguez, ha explicat que durant l’activitat els voluntaris cobriran la vigilància per pràcticament todo el terme municipal de Petrer, principalment Racó Bell, Palomarets, Castellarets, Almadrava, Pantanet, Caprala, Cárdenes, L´Avaiol, Sierra de Cavall, Xocolata, Barranco di escurina, Alt de Peret, Belles i Serra del Cid. En aquest sentit, s’establiran llocs fix en cims amb bona visibilitat al mateix temps que es realitzaran rutas api i i amb cotxe. El voluntariat mantindrà la seua puesto bagafa in els campaments de Caprala i Finca Ferrusa, segons la setmana que toque.

A més de la vigilància, els voluntaris duran a terme accions de l impieza de rambles, marges de camins i zones de contenidors, es repartirán de fullets en zones rurals d’informació sobre la prevenció d’incendis forestals i es duran a terme netejas de sèquies o punts d’aigua, entre unes altres.

Rodríguez ha explicat que les accions del voluntariat s’han concretat en la reunió de Coordinació de Prevenció d’incendis amb tots els efectius relacionats: Agents Mediambientals, Seprona, Bombers, Policia Local, Protecció Civil, Diputació, Centre Excursionista de Petrer, Creu Roja, Societat de caçadors, Planeta Caragol i el personal de Medi ambient de l’Ajuntament de Petrer..

Rodríguez també ha volgut remarcar que el principal objectiu d’aquesta activitat se centra en l a prevenció d’incendis forestals, mitjançant la vigilància i neteja de les nostres muntanyes, la informació i conscienciació de visitants i la formació dels voluntaris.

Arxivat en: Urbanisme i Medi Ambient